2012/01/11

Movienight.

Hehe sitter här och tittar på RIO med lillasystern min :) Får vara barnvakt hela kvällen once again, för att mamma jobbar. Jobbigt att vara typ "secondmom" åt en 5-åring. Inte för att jag inte gillar att ta hand om syrran, det hörs ju till. Men att försöka sköta läxorna samtidigt man ska vakta en överenergisk minikopia av  mig själv är svårt.  Så här btw liteee :)

Okej om dagens händelser. På morgonen väckning klockan 05:30, och sedan hinna till bussen 06:55, sitta där en timmeee, lyssna på musik och ta en liten tuppluuuur. Lite före 08:00 var man då framme vid skolan :> Första lektionen började vi med olika listor etc. Sedan gjorde vi egentligen inget annat speciellt ända fram till klockan 13, när vi började limma fast gamla evenemangaffisher (Evenemang på After Eight) på träskivor som var helt okej :) sedan satt vi vid datorn fram till 14:30 då vår dagens gymnasielektion började, engelska. Vi fick ut engelskaproven också.. hmm.. fick en 6 (på en skala 4-10), men äh, får väl vara helt nöjd med det :) Gör bättre ifrån mig i nästa prov ! Sedan efter skolan tagit slut hämtade en kompis mig från skolan och jag gav honom födelsedagsgåvan jag skaffade honom, som jag trodde; Han skrattade åt mig ! :( Men tackade nog ändå, sen körde han mig till stationen och vi satt och pratade en stund innan min buss kom. Sedan vid 16:05 gick jag och satte mig i bussen och stirrade ut genom fönstret, och log, for some weird reason. Var hemma i Karleby lite före 17:00, och just nu har jag suttit här i soffan och sett efter lillasyrran :) Borde börja med en bokrecension.. som jag bara inte orkar börja med :'D Men nu ska jag gå och laga maaaaaat, hoppas jag inte bränner allt :'>


Den låten och videon^ bara för att den är med i filmen och gillar texten, mauuahahauahuahauhahhaha :))

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti