2014/03/07

Avautumista


Heimoi vaan kaikille kivoille lukijoille. Tänään on ollut aikamoinen päivä, tai nojoo, kun kerron tästä teille niin te ootte vaan sillai 'okei? pointtis oli?' haha, noei mut mulle tää on ollu aikamoinen. Tänään siis oon tehny 12 sivun esitteen kahdelle artistille jotka esiintyvät täällä Pietarsaaressa ensi viikolla, ja taukoamatta. Siis 10-14:30 tein tätä esitettä.. henkinen kuolema. Ei ruokataukoa tai mitään, mutta omapahan valinta se oli. Sain ainakin valmiiksi sen ja kehut! Tyytyväinen olen siis.
Voitte varmaan vain kuvitella sen tilanteen kun vihdoin ja viimein pääsin kotiin ja juoksin suoraan jääkaapille..

Mua on vähän mietityttäny parisen asiaa jotka jatkuvasti pomppaa facebookissa etusivulle. Nää kaks asiaa jotka toistuu kokoajan ja yllättävän monen eri ihmisen kohdalla on raskaus tai syömishäiriöt. Miten nykyään on noin älytön määrä raskaina olevia, onks se joku trendi? Ja sitten syömishäiriöt.. Anteeksi, mutta en ymmärrä miten niin suuri osa voi kärsiä syömishäiriöistä. Siis valehtelematta nään 5-8 julkaisua joka päivä facebookissa jonkun kuvan, blogilinkin tai statuksen juurikin näistä. Se on aivan älyttömän paljon.

Suurin osa mun yläasteen koululaisista on nykyään raskaana. Se on tosi shokeeraavaa kun suuri osa niistä on mua nuorempia vielä kaiken lisäksi. Eihän siinä mitään vikaa sillain ole, jos on harkinnu sellaista kauan ja oikean ihmisen kanssa, mutta niinku, en mä tiedä, musta on vain outoa että niin monet ovat juurikin raskaana nyt. Ihan niinku tää ois joku muoti-ilmiö, vaikka se ei niin ole mutta vaikuttaa vähän siltä haha. Itse tietysti ymmärrän näitä ihmisiä jotka nuorena tahtoo lapsensa, kun itsekkin tahtoisin, tai mietin ainakin sillain etten tahdo olla mikään vanhus kun saan ensimmäisen lapseni. Rakastan lapsia, ja suurin pelkoni, kuinka tyhmältä se saattaa kuulostaakkin, on että joskus saan tietää etten voi saada lapsia. Se olisi mun pahin painajainen.

Ymmärrän että jotkut ihmiset ihan oikeasti kärsii vakavista syömishäiriöistä. Mutta että se olisi näin tavallista, sitä mun on vähän vaikeeta ymmärtää. Uskon vähän että osa haluaa huomiota tällä, tai väittämällä esimerkiksi blogipostauksessa kärsivänsä syömishäiriöstä., siis sillä tavalla että kirjotustyylistä huomaa selvästi että tämä kirjoittaja tahtoo huomiota ja sääliä. En ymmärrä ihmisiä jotka tahtoo sääliä.. tai niinkun musta tuntuis pahalta jos ihmiset säälis mua jostain syystä(toivottavasti kukaan ei tee sitä höhö). Syömishäiriöt ovat tietysti todella vakava asia mutta en usko että kaikki tajuaa sen, tai tajuaa mitä syömishäiriö edes merkitsee. Kun luen joittenkin vähän nuorempien blogeja tai statuksia niin monesti ne ovat juuri sellaiset 'pissikset' jotka postaa juuri "heidän" syömishäiriöstä.. mun on vaan vähän vaikea uskoa kaikkia, koska en todellakaan usko että niin monet vakavasti kärsii siitä.
Toivoisin vain että ihmiset oppisivat pitämään itsestään ja ulkonäöstään. Hyväksykää itsenne! Koska jostainhan se syömishäiriö alkaa.. älkää antako sen alkaa. Pystytte siihen.

Mutta tosiaan, enpähän ole itse koskaan kokenut sellaista niin en voi tietää miltä se tuntuu.

3 kommenttia:

  1. En kans tajuu tota raskaus-buumii mikä tuntuu olevan kaikil........
    Emmä vois kuvitella itteeni äitinä tän ikäsenä - mähä oon viel iha kakara :D

    VastaaPoista
  2. Mä oon kans ihmetelly tota raskausvillitystä! Varsinki nuorten! Joka paikassa on joku raskaana ja koko ajan tulee sellanen olo että voi apua, toihan on mua nuorempi ja sillä on jo tollanen masu. :-D

    VastaaPoista
  3. Siis kyllä sen huomaa ku tulee tiettyyn ikään et kaikki kaverit on jatkuvasti raskaan (oon siis 25 ja osalla kavereista pukkaa jo toista tai kolmattakin lasta, mut näähän on parhaat vuodet perustaa perhe jos fiksuja ollaan), mutta se että lukiossa tai YLÄASTEELLA ollaan raskaana, apua. Eiks koulussa opeteta miten se kortsu pistetään? Sen sijaan et siel tirskuttais ni vois oikeesti ostaa ja kokeilla sen käyttämistä xD Mä sain lukioon mentyäni äidiltä luvan käyttää e-pilleireitä (ku niitä voi käyttää muuhunki ku pelkkään ehkäsyyn niinku hormonien tasapainottamiseen ja sit vaiks akneen) ni ni.. en voi ymmärtää. Ihan kamalaa olis joutua yksinhuoltajaks (koska kuka 13 vuotias jätkä muka alkais isäks xD) tai tehä abortti ja sit kantaa sitä koko elämä. En mä pystyis sellaseen, onneks ei tarvinnukaan. Koska käytin kortsua!

    VastaaPoista