2014/03/07

Yläasteen huonot muistot

Uskalsin vihdoin ja viimein julkasta tämän. voiei.

3 kommenttia:

  1. Hej!
    Jag gick ju i högstadiet samtidigt som du (blir inte förvånad om du inte kommer ihåg mig xD) och jag kan säga att flera människor var lite smått rädda för er eller kände sig osäkra i ert sällskap. Ni var ju så annorlunda då och, tja, folk gillar ju att hacka på dem som ser annorlunda ut. Inte för att det överhuvudtaget är någon ursäkt för att vara elak mot nån. Jag tror att folk helt enkelt bara är lite osäkra då det gäller att lära känna dig, men knappast skulle någon ha något emot det för du verkar ju hur trevlig som helst. :) Tyvärr så verkar ju alla jämt tro att man fortfarande är likadan som man var i högstadiet, folk har svårt att släppa den bilden som de får av någon under den tiden. :/

    Hursomhelst, gillar verkligen din blogg. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jodå jag kommer nog ihåg dig:)!
      Kanske vi var lite väl skrämmande då, och just då var det ju inte många som hade en "lite mer speciell stil" så vi var ju knappast osynliga. Nog för att jag skäms en hel del över hur jag såg ut då, och hur jag betedde mig. Jag märkte själv, när jag började i Optima, att jag hade en viss bild av vissa folk som gick i samma högstadie och jag blev väldigt sur på mig själv efter att jag lärt känna dem, så onödigt.

      Men tack så mycket för din kommentar! Jätte trevligt att höra:)

      Poista
  2. åh alltså ja minns hu jobbit de o va att höra att folk tala om er eller si att folk stirra på er... folk i gymnasie gjo de också!! sa no imot en gång ti en som sa nå "där e trollen igen"... vafan! ja tyckte själv de va så jävla respect att ni va så som ni va o tyckte de va jätte nice me folk som har annan stil än den dä perus teini (you know...) så tråkit om alla sku va så! så tyckte ja annås o om glam stilen fast ja int själv använde såna kläder :p rock va de ju ändå
    anyways... du ska int si ner på den fasen (hatar no orde fas men nåjo använder de nu väl)... tänk int att de e nolot eller nå fö ni va no coola fast dom dä assholes int tyckte de... de ha ändå muokka dej till den du e idag (eller vafan vet jag men de e min så dä lifepolicy eller någo att tänka så xD) så fösök si de från ljusa sidan :)

    peace

    VastaaPoista